Ekonomia

bg_economy_gatherer

Zbieractwo

Jest fundamentem całej gospodarki w grze. Surowce wymagane są do wznoszenia i naprawy budynków, w których przy ich użyciu możemy craftować narzędzia, zbroje, broń i elementy wyposażenia. Im lepsze budowle czy wyposażenie chcemy wytworzyć tym lepszych i rzadziej występujących surowców potrzebujemy. Wydobycie materiałów danego tieru, wymaga narzędzi o tier niżej lub lepszych, co z kolei wiąże się z tym, że musimy odblokować możliwość noszenia tych narzędzi. Materiały T1-T4 są w miarę dostępne na większości lokacji, natomiast występowanie T5+ uzależnione jest od lokacji, więc chcąc dorobić się na wydobyciu musisz brać pod uwagę niebezpieczne wyprawy na wrogie terytoria.

bg_economy_crafter

 

Crafting

Kolejna gałąź przemysłu , której nie jesteś w stanie ominąć chcąc rozwijać swoją postać. Wytworzenie podstawowych przedmiotów nie jest problemem, jednak wyposażenie o wyższym tierze wymaga odpowiedniego doświadczenia w craftowaniu itemów niższego tieru. Odblokowywanie możliwości craftowania wszystkich potrzebnych nam przedmiotów na własną rękę może być uciążliwe (wymaga dużej ilości surowców, srebra, budynków produkcyjnych), dlatego większość gildii decyduje się na powołanie instytucji craftera, który wytwarza gear dla wszystkich jednocześnie szkoląc możliwość tworzenia lepszych itemów. Zdolność craftowania przedmiotów T5+, odpowiednio szybko wyszkolona może być także dobrym źródłem zarobku.

economy_trader

 

Handel

W każdym mieście znajduje się market, który umożliwia graczom sprzedaż/zakup towarów. W obiegu znajdują się przedmioty wytworzone (bądź wydropione) wyłącznie przez graczy. Ich cena zależy oczywiście od rejonu w jakim się znajdujemy (dostępności danych surowców na tym terenie, ilości przedmiotów na rynku, trudności ich wytworzenia). Jest to świetne miejsce do pozyskiwania silvera poprzez sprzedaż surowców, przerobionego materiału czy ekwipunku.

economy_logistik

 

Transport

Wspomniane wyżej markety działają wyłączne w konkretnym mieście, gdzie na ceny towaru wpływa przede wszystkim dostępność konkretnych surowców w okolicy. Wartość danego przedmiotu czy materiału do jego stworzenia w jednym mieście może przykładowo wynosić 5000 silvera (bo w okolicy jest go dosyć sporo), a w innym 20 000 silvera (bo dany rejon jest bogaty akurat w inne surowce). Rodzi to zatem kolejną możliwość do zarobienia paru groszy, poprzez handel pomiędzy miastami. Oczywiście niesie to za sobą pewne ryzyko, ponieważ miasta są od siebie oddalone, a droga pomiędzy nimi nie jest bezpieczna i możemy zginąć tracąc przy tym cały przewożony towar.

bg_housing_cities

 

Własny interes

Kolejną opcją na zarobek silvera jest wykupienie działki budowlanej w mieście i postawienie na niej budynków produkcyjnych, z których korzystać mogą inni gracze. Oczywiście to my ustalamy podatek od użytku danej budowli, dzięki czemu srebro zasila nasze konto. Ta opcja jednak ma także swoje wady. Po pierwsze, musimy regularnie opłacać czynsz za działkę, na której stoi budynek. Po drugie, budynek stopniowo niszczy się podczas użytkowania, a jego naprawa wymaga silvera i surowców, więc warto o tym pomyśleć wcześniej, aby nie dokładać do interesu. Trzecim aspektem, który należy wziąć pod uwagę jest konkurencja, bo przecież każdy może wykupić działkę obok i postawić budynki z niższym podatkiem, a wtedy nawet pies z kulawą nogą nas nie odwiedzi.

Dodaj komentarz