Podsumowanie rozwoju Albion Online

Podsumowanie rozwoju Albion Online

W trzecim Podsumowaniu rozwoju przyjrzymy się ponownie temu, co skrywa przyszłość Albionu wraz z Robinem Henkysem, który omówi głębiej przyszłe zmiany w świecie i cele designu gry.

Nie przegapcie tego i obejrzyjcie filmik poniżej:

Nie masz teraz czasu, żeby obejrzeć filmik? Oto krótkie podsumowanie pod kątem naszych trzech głównych celów:

  • Wiarygodny świat
  • Znaczący świat
  • Świat zaprojektowany strategicznie

Wiarygodny Świat

Po pierwsze, ważnym jest, aby uczynić świat Albionu wciągającym i wiarygodnym, w którym można się zatracić. Nie jest tak obecnie, ponieważ nasz świat przypomina bardziej sieć czy szachownicę. Nie chcieliśmy, aby nasz świat tak wyglądał, lecz musiało tak być z powodu ograniczeń czasowych.

Pierwszym krokiem w „remoncie” świata będzie likwidacja siatki, co uczyni go bardziej naturalnym. Chodzi o kilka unikalnych regionów o wyjątkowych, wyróżniających je punktach orientacyjnych, takich jak góry czy jeziora. Wprowadzimy również miasta oparte na biomach, z których każde będzie miało unikalny rozkład i różniło się od reszty.

Poza tymi zmianami wprowadzimy także zmiany samej mapy świata. Dodamy na przykład lepszy zoom, pozwalający na większe oddalenie mapy, jak i dostęp do większej ilości informacji.

Znaczący świat

Świat Albionu powinien być czymś więcej niż tylko ładnie wyglądającą krainą, z czym wiąże się nasz drugi cel: Stworzenie znaczącego, różnorodnego świata.

W porównaniu do pierwszej fazy Beta zdążyliśmy już ulepszyć świat poprzez wprowadzenie pięciu różnorodnych biomów, o różnych surowcach. Czeka nas jednak wiele więcej nowości, takich jak:

  • Rzadkie obozowiska mobów z własnymi skrzyniami.
  • Punkty zbierania surowców strzeżone przez Strażników.
  • Ołtarze będące miejscem zbierania esencji.
  • Specjalne strefy najazdów frakcji w postaci baz domowych.
  • Przejścia pomiędzy regionami, zapewniające szybsze, lecz bardziej niebezpieczne przemieszczanie się.

Poza pracami nad nową zawartością należy zauważyć, że nadal ciągle poprawiamy nasze narzędzia do projektowania poziomów, co pomoże nam w uczynieniu poszczególnych stref bardziej unikalnymi i nada im wyższą jakość.

Świat zaprojektowany strategicznie

Dzięki wszystkiemu, czego się dowiedzieliśmy w obecnym i poprzednich testach, dokonujemy przeróbki designu zarówno Kontynentu Królewskiego, jak i Rubieży.

Kontynent Królewski

Kontynent Królewski jest nie tylko miejscem, gdzie nowi gracze wkraczają do świata, lecz także ekonomicznym kręgosłupem świata gry. Jest domem bardziej pokojowo nastawionych graczy, którzy lubią ekonomiczny aspekt gry, jak i miejscem toczenia PvP na małą skalę.

Z tego względu wyrzuciliśmy obecne dwie Wyspy Królewskie i stworzyliśmy nowy kontynent o okrągłym kształcie, gdzie strefy stają się bardziej niebezpieczne im bliżej środka. W środku kontynentu będzie się znajdować jedno centralne miasto, a w strefach okalających pięć miast (po jednym na każdy biom). Handel między miastami jest zalecany i to Wy macie możliwość wyboru trasy przejścia: czy wybierzecie dłuższą drogę na około i pozostaniecie w bezpiecznych strefach, czy postanowicie udać się krótszą, acz niebezpieczną drogą przez centrum krainy?

Ponadto, uczynimy żółte i czerwone strefy bardziej powszechnymi na Królewskim Kontynencie, zapewniając więcej okazji na małoskalowe PvP.

Rubieże

W odróżnieniu od Kontynentu Królewskiego, Rubieże są naturalnym środowiskiem rywalizujących ze sobą, dobrze zorganizowanych gildii. Aby te tereny nadal były atrakcyjne dla gildii, postaramy się, aby czarnostrefowy kontynent Albionu zawierał następujące elementy:

  • Mnóstwo gorących stref PvP, pełnych celów PvP zachęcających do walki.
  • Uregulowane strefy czasowe, zezwalające graczom z jednego regionu na walkę o te same cele.
  • Podregiony (niskie, średnie i wysokie), celem zapewnienia gildiom na podobnym poziomie możliwości wzajemnej rywalizacji i osiedlania obok siebie.
  • Centralne regiony o wartościowym loocie, które nie mogą znaleźć się pod kontrolą gildii (brak terytoriów i Strażnic).

ŹRÓDŁO: Albiononline.com

Dodaj komentarz