Stan gry: Trzy tygodnie Galahada

Stan gry: Trzy tygodnie Galahada
Spis treści:

Trzy tygodnie po premierze Galahada nadszedł czas, abyśmy przyjrzeli się temu, gdzie znajdujemy się obecnie i dokąd zmierzamy.

Minęły trzy tygodnie od aktualizacji Galahad i resetu bazy danych serwera i możemy podsumować ten okres i aktualizację, która jest według nas, jak i, sądząc po większości reakcji, także według większości z Was, bardzo udaną aktualizacją i ogromnym krokiem w kierunku premiery gry w lipcu.

Jest rzeczą oczywistą, że zawsze znajdziemy elementy, które możemy do tego czasu poprawić. Przyjrzyjmy się głównym punktom, z których nie jesteśmy w pełni zadowoleni.

Wypadające przedmioty, zmiany ekonomii, Esencje

Pracujemy nad nową ekscytującą zawartością powodującą, że wszystkie przedmioty wypadające z mobów będą stworzone przez graczy – tak, dobrze przeczytaliście. Działa to w następujący sposób: wszystkie przedmioty, jakie mogą być upuszczane przez moby muszą najpierw zostać dostarczone do NPC czarnego rynku. Czarny rynek tworzy popyt oparty na zabijanych mobach. Jeśli popyt na pewne przedmioty nie będzie wystarczający, ceny wzrosną do stopnia, przy którym gracz zechce sprzedać swój przedmiot postaci NPC. Przedmioty sprzedane NPC zostaną wtedy włączone do bazy przedmiotów wypadających tzn., będą one mogły być upuszczane przez moby w oparciu o tradycyjne tabele z upuszczanymi przedmiotami. Jednakże, czarny rynek jest nieco skorumpowany, niektóre ze sprzedanych przedmiotów „zagubią” się na nim, tworząc w ten sposób odpływ dla przedmiotów, który będzie przydatny na niższych poziomach. Jeśli uda się nam wprowadzić ten system, będziecie mogli nawet sprawdzić kto stworzył przedmiot, który wypadł właśnie z zabitego przez Was potwora!

Ta nowa funkcja pozwoli nam na dokonanie wielu przydatnych zmian w grze

  • Wszystkie przedmioty ekwipunku w Albion Online będą znów stworzone przez graczy (z wyłączeniem ekwipunku Założyciela)
  • Dzięki niemu moby będą mogły upuszczać znacznie więcej lepszych przedmiotów, ponieważ będą one musiały zostać stworzone przez graczy i sprzedane NPC czarnego rynku, zanim wypadną z potwora
  • Z racji bardziej sensownych ilości wypadających przedmiotów, będziemy przyglądać się bliżej sposobom na większe zadowolenie zbieraczy – na przykład możliwość wyłączenia ulepszonych surowców z puli nagród za Bramy Piekieł i skrzynie ze skarbem
  • I z tego samego powodu, prawdopodobnie wyłączymy potrzebę wykorzystywania Esencji w przetwarzaniu surowców, ponieważ upuszczane przedmioty stworzone przez graczy zapewniają powiązania między PvE a rzemiosłem, tym samym usuwając przyczynę, z której wprowadziliśmy element esencji

Jesteśmy podekscytowani tym nowym elementem i jego konsekwencjami, wierzymy, że znacznie ulepszy on zbieractwo, przetwarzanie surowców, rzemiosło i PvE. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytajcie wątek zapowiadający na naszych forach.

System reputacji

Dokonamy zmian w systemie reputacji, które pozwolą na więcej PvP w żółtych i czerwonych strefach, lecz z zachowaniem konsekwencji, które zniechęcają do PvP wymuszonego przez jedną stronę, zwłaszcza polowania na graczy w zergu. Więcej szczegółów tutaj.

Ulepszone Bramy Piekieł

Bramy Piekieł to świetne źródło PvP i dużo dobrej zabawy. Uważamy jednak, że możemy je ulepszyć jeszcze bardziej. Te zmiany są związane z unikaniem drużyny przeciwnej i faktem, że moby i ich prowokowanie może odgrywać ważną rolę w starciach PvP. Uważamy, że nie można tego problemu „załatać” i z tego powodu stworzyliśmy nową koncepcję i mapę bram piekieł, która jest obecnie testowana i która ujrzy światło dzienne przed premierą gry. Jeśli nie do tego czasu, to krótko po premierze.

Mamy także świadomość, że balans nagród w Bramach Piekieł jest nieco nie na czasie, zwłaszcza w kontekście zaklętych surowców. Przeczytajcie punkt o wypadających przedmiotach i zmianach w ekonomii, który dotyczy i tego tematu i pozwoli na utrzymanie wysokich nagród z Bram Piekieł poprzez ustawianie wysokich ilości wypadających przedmiotów, stworzonych przez graczy, dzięki czemu będziemy mogli usunąć zaklęte surowce z puli nagród.

Usprawnienia dla gildii

Wysoko na naszej liście działań znajduje się wiele zmian ułatwiających życie gildiom.

Nie możemy obiecać czy i ile z nich wprowadzimy przed premierą gry, lecz część z nich powinna pojawić się w pierwszej aktualizacji zawartości po premierze.

Lista elementów, którym się przyglądamy jest długa, a między innymi należą do niej:

  • Banki z możliwością konfiguracji zakładek oraz bank gildii
  • Możliwość personalizacji praw gildii i zarządzania rolami (np. stworzenie roli „zbieracze” i umożliwienie wszystkim „zbieraczom” korzystania z określonej zakładki w banku gildii itp.)
  • Dzienniki transakcji i podsumowanie zasobów
  • Dokładniejsze dzienniki działań członków gildii
  • Stopniowany portfel gildii
  • Ulepszony system wiadomości dnia gildii
  • Zamówienia rzemieślnicze (złóż zamówienie w budynku rzemieślniczym i zostaw tam surowce, możesz ustawić nagrodę. Rzemieślnik może tam potem przyjść, stworzyć dla Ciebie przedmiot, a ty odbierzesz go później)
  • Wsparcie dla wewnętrznej waluty gildii. Daj członkom gildii „monety gildii” za ich osiągnięcia na rzecz gildii i ustaw nagrody oparte na monetach gildii.

Pamiętajcie, że wprowadzenie wszystkich tych elementów zajmie dużo czasu i zabieramy się do nich krok po kroku.

Ulepszenia tworzenia stosów przedmiotów i interfejsu graficznego rynku

Zezwolimy na tworzenie stosów z w pełni naprawionych przedmiotów, co oznacza także, że będziecie mogli tworzyć zlecenia na rynku na kilka przedmiotów na raz. Chcemy dokonać tego w sposób pozostawiający element „informacji o twórcy” danego przedmiotu.

Po premierze gry, dokonamy przeróbki interfejsu rynku, aby usprawnić handel. Chcemy zachęcić większą ilość graczy do używania zleceń sprzedaży i kupna, tworząc bardziej dostępny i płynny rynek w grze.

Wydajność

Zwłaszcza w pierwszych dniach po resecie serwera zauważyliśmy, tak jak i Wy, szereg problemów z wydajnością działania gry, którymi należy się zająć. Wprowadziliśmy część rozwiązań w pierwszym tygodniu, dzięki czemu od 17 marca działanie serwera i klienta gry znacznie się polepszyło.

Mimo, że w weekend osiągnęliśmy szczytową ilość graczy na jednej mapie (pozdrawiamy Fort Sterling!), nasz serwer nie sprawiał znacznych problemów. Była to jednak dopiero pierwsza próba optymizacji stabilności. Będziemy nadal nad tym pracować do czasu premiery, zwłaszcza z racji faktu, że ogromne bitwy w otwartym świecie są jednym z głównych punktów Albionu, a sama gra stała się z czasem bardziej wymagająca i skomplikowana, naszym najważniejszym celem będzie stabilna grywalność nawet podczas wielkich starć.

Zapobieżenie kolejnemu kryzysowi jedzenia po resecie serwera

Pamiętacie kryzys głodu w pierwszych dniach po resecie serwera? Dokonamy odpowiednich kroków, aby zapewnić, że nie powtórzy się on po premierze. Zamiast umieszczać jedzenie w wysokich cenach na rynku – jak to robiliśmy po resecie w ramach Galahada – sprawimy, że wszystkie moby będą upuszczać składniki jedzenia przez pierwszy tydzień, dwa po premierze, przez co rynek jedzenia ruszy w należyty, naturalny sposób.

Samouczek

Przed premierą gry dokonamy znacznych usprawnień samouczka.

Wprowadzimy podstawową linię misji, które przeprowadzą początkujących graczy przez miasta początkowe, a także nagrodzą graczy po ich ukończeniu podstawowym wierzchowcem, na którym będą mogli wyruszyć w świat Albionu.

Usprawnienie GvG na terenach domowych

Rozkład GvG terytoriów domowych z czterema monolitami na rogach mapy nie jest idealny i planujemy zmienić go w nieco bardziej zbalansowany system z 3 monolitami.

Zwiększenie wartości terytoriów Strażnicy i zapewnienie GvG w otwartym świecie

Mamy świadomość, że obecnie terytoria strażnicy nie zdają się być opłacalne do posiadania. Jednym z rozwiązań, jakie chcemy wprowadzić po premierze gry, jest zastąpienie terytoriów strażnicy terenami o większym znaczeniu, jak obóz drwali czy kopalnia rudy. Podobnie do obecnych terytoriów strażnicy, te terytoria nie będą chronione przez barierę energetyczną, lecz przez strażników należących do gildii, która włada danym terytorium. Terytoria te będą posiadały duże zagęszczenie surowców. Surowce znajdujące się na terytoriach będą miały swój własny system odnawiania, na przykład specjalne wydarzenia o określonej porze, kiedy surowce odnowią się w pełni natychmiastowo, dzięki czemu zbieranie z nich będzie bardziej wydajne.

Spowoduje to z kolei, że inne gildie będą miały motywację do najechania danego terytorium, zabicia strażników i zagrabienia tych surowców, zanim zdąży to zrobić gildia władająca terytorium, co zapewni multum okazji do walk GvG w otwartym świecie. Oczywiście samo podbijanie terytorium – a tym samym skrzyni i kontroli nad strażnikami – będzie odbywało się w walkach GvG 5 na 5.

Prawdopodobnie pozwolimy gildiom na ulepszanie swoich terytoriów, na przykład poprzez zwiększanie liczebności i mocy strażników lub ilości pojawiających się na terytorium surowców.

Wiele balansowania, polerowania, naprawiania błędów i pomniejsze poprawki

Zbliżamy się do premiery gry, więc włożymy w to dużo energii i skupienia. Będziemy zatem nadal balansowali Tablicę Przeznaczenia i tempo progresji, balans przedmiotów/walki.