Wydajność serwerów

Wydajność serwerów
Spis treści:

Mamy dla Was kilka ważnych informacji od samego Berciliaka, który napisał kilka słów na temat wydajności serwerów:

Po gorączkowym tygodniu chciałbym przekazać kilka informacji na temat wydajności serwerów.

Przed wydaniem utworzyliśmy kilka prognozowanych scenariuszy dotyczących liczby graczy po uruchomieniu. Jak się okazało liczba graczy przekroczyła ilość, którą zakładaliśmy w najbardziej optymistycznych scenariuszach. Spowodowało to niestety szereg problemów. Naszym celem jest naprawienie wszystkich lub większości z nich w ciągu najbliższych 5-10 dni.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy obszary, w których mogą wystąpić problemy:

  • Zasób sprzętowy serwera nie jest wystarczający

Liczba lub moc serwerów nie ma nic wspólnego z problemami, który zaistniały w tym tygodniu, a żadna ilość “dodatkowych serwerów” nie zmieniłaby tego. Możesz to zauważyć w strefach, które nie są przepełnione.

  • W jednej strefie jest zbyt wiele graczy

Jeżeli w danej lokalizacji znajduje się 1100+ graczy, to pojawiają się dosyć duże opóźnienia – jest to trudny limit techniczny, a jedynym rozwiązaniem jest zmniejszenie liczby w poszczególnych strefach. Użyjemy rozwiązania Caerleon, to znaczy, że bank i rynek będzie znajdował się w oddzielnym klastrze. Inną możliwością byłoby podzielenie głównych miast na wiele dzielnic lub przekształcenie obecnego Kontynentu Królewskiego na taki z większą ilością dużych miast – jednak to nie jest coś, co możemy zrobić w krótkim czasie.

  • Istnieją pewne problemy z kodem/oprogramowaniem, które uwidoczniają się przy szalonych liczbach

Podczas beta testów nie wyszły na jaw żadne błędy związane z kodem. Wszystko zaczęło się w momencie wystąpienia ogromnych liczb. W chwili obecnej nasi programiści skupiają się głównie na tym i spodziewamy się znacznych ulepszeń.

Na chwilę obecną możemy sobie poradzić z tymi problemami – przykładowo poprzez redukcję graczy na serwerach w danym momencie, ale oznaczałoby to, że tysiące graczy musiałoby czekać w kolejkach. Dlatego podjęliśmy decyzję, że wolimy jednak sporadyczne przerwy w pracy serwerów, niż gigantyczne kolejki i niezadowolonych graczy.

Poza sprawami technicznymi przyjrzymy się balansowi gry, aby poradzić sobie z przepełnieniem niektórych stref. W szczególności zbadamy wskaźnik odnawiania surowców i być może go wzmocnimy. Duża część osób stoi na takim samym poziomie progresji rywalizując o zasoby, co czyni początkowe lokalizacje przeludnionymi.

Miejmy nadzieję, że twórcy znajdą rozwiązanie i szybko je wprowadzą, by każdy mógł grać bez lagów i cieszyć się grą razem z innymi!

Źródło: link.